En blogg om svenska och multinationella företag

Apple, på toppen för att stanna


skrivet den 15 dec av Admin, klockan:14:01
Under de följande åren som kommer känns det som att Apple gör allt rätt för att locka nya kunder till sig, samtidigt som de lyckas behålla sina gamla kunder. Företaget kännetecknas av att kunna känna av trender, men även sätta dessa trender genom sina banbrytande produkter. Några exempel är Mac mini en dator som såldes och säljs utan skärm, mus och tangentbord, ett annat exempel är den i dag långlivade serien MacBook Pro, för att befästa sina andelar på marknaden för bärbara datorer. Men det kanske största dragen är dels programmet Boot Camp, som gör att man kan köra både Microsoft och Apple på sin dator (Apple bytte processortyp 2006 till en Intelprocessor, vilket gjorde detta möjligt), och sedan får man inte heller glömma lanseringen av super hotta iPhone som kom 2007, och som sedan dess nästan totalt dominerat marknaden för den typen av mobiltelefoner, även om konkurrens nu kommer från företag som Samsung, HTC och även klassiska mobilföretag som SonyEriccson och Nokia. Det enda orosmolnet på himlen för Apple är att dess grundare Steve Jobs gick bort i fjol, i och med att den stora visionären är borta tror många att Apple kan få det svårt framöver, men det återstår ju att se.

Bli den första att värdera denna post

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kommentarer är stängt